Sasiedzi

Z Diggy's Adventure Wiki Polska
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wprowadzenie[edytuj]

Ogromne ilości sąsiadów mogą znacznie ułatwić postęp w grze. Jednakże dodawanie tysięcy innych graczy może zamienić Twoje konto fecebookowe w wielki bałagan. Może być to denerwujące, zwłaszcza, gdy gracz używa do grania swojego prawdziwego konta na Facebooku. Poniżej możesz znaleźć kilka porad jak zarządzać swoimi sąsiadami i jak ograniczyć widoczność postów z nagrodami z Diggy's Adventure tylko dla Twoich przyjaciół z gry.

Tworzenie listy na Facebooku i jej zalety[edytuj]

Najpopularniejszą metodą sortowania swoich sąsiadów jest stworzenie listy. Zalety takiej listy są następujące:

  • możliwość wyświetlania postów z gry tylko dla Twoich sąsiadów
  • możliwość natychmiastowego sprawdzenie ilości sąsiadów w grze
  • możliwość pisania postów tylko do znajomych z gry, lub tylko do rzeczywistych znajomych

Ważne: Możesz również stworzyć listę swoich prawdziwych znajomych, jeśli masz już dodanych wielu sąsiadów z Diggy's Adventure i dodawanie ich do listy zajęłoby zbyt wiele czasu. Powinno to działać prawie w taki sam sposób

Jak stworzyć listę na Facbooku[edytuj]

1. Znajdź opcję Znajomi w menu po lewej stronie i kliknij Więcej.

Neb1.jpg

2. Teraz kliknij Utwórz listę

Neb2.jpg

3. W wyskakującym okienku musisz wpisać nazwę swojej listy. Nie musisz od razu dodawać nowych członków, możesz to zrobić później. Kliknij Utwórz aby zakończyć proces.

Neb3.jpg

Ważne: Jeżeli do tej pory nie korzystałeś z żadnej listy, opcja Znajomi może nie wyświetlić się w lewym menu na stronie głównej. W takim przypadku wejdź na swoją ścianę, kliknij opcję Znajomi po lewej stronie, odnajdź znajomego, którego chcesz dodać do listy, najedź na przycisk Znajomi i kliknij Dodaj do innej listy, a następnie Nowa lista i wpisz jej nazwę. Proces dodawania zakończ wciskając klawisz Enter. Od tego momentu, na głównej stronie Facebooka, będzie się pojawiać opcja Znajomi.

Jak dodawać sąsiadów do nowo utworzonej listy[edytuj]

Jest kilka sposobów dodawania ludzi do nowej listy.

Dodawanie sąsiadów do twojej listy na stronie głównej tej listy[edytuj]

  • Zacznij wpisywać imię w okienko po prawej stronie, pojawi się rozwijane menu, w którym wystarczy kliknąć wybraną osobę, aby dodać ją do listy. Poniżej okienka mogą pojawić się sugerowane osoby.

Neb4.jpg

  • Opcjonalnie możesz użyć opcji Zarządzaj listą i Edytuj listę

Neb5.jpg

To spowoduje wyświetlenie wyskakującego okienka. Możesz w nim przełączyć widok między Na tej liście a Znajomi. To pozwala na proste dodawania wielu osób poprzez kliknięcie na ich zdjęciu profilowym. Niebieski znaczek na zdjęciu profilowym oznacza, że dana osoba jest już na liście.

Neb6.jpg

Dodawanie sąsiadów z ich ścian[edytuj]

Kiedy wysyłasz komuś zaproszenie do znajomych, możesz szybko dodać ich do listy wprost z ich ściany. Aby to zrobić, najedź kursorem nad przycisk Znajomi lub Wysłano zaproszenie do znajomych (co oznacza, że możesz dodać do listy kogoś, kto jeszcze nie zaakceptował zaproszenia). Pojawi się rozwijane menu - wybierz Dodaj do innej listy. Rób tak dla każdego, komu wysyłasz zaproszenie, lub kto wysłał zaproszenie do Ciebie, a zostaną dodani do Twojej listy.

Neb7.jpg

Ograniczanie widoczności postów z Twojej ściany[edytuj]

Udostępnianie postów z gry tylko określonej liście[edytuj]

1. Znajdź aplikację Diggy's Adventure i otwórz jej ustawienia (to samo dotyczy aplikacji Pixel Federation Games, jeśli gracz publikuje swoje nagrody grając na portalu).

Neb8.jpg

2. W wyskakującym okienku, obok Widoczność aplikacji i odbiorcy postów otwórz rozwijane menu i znajdź wcześniej utworzoną listę.

3. Gotowe - teraz wszystkie udostępniane posty z gry będą widoczne tylko dla osób z listy Diggy's Adventure.

Neb9.jpg

Udostępnianie postów z gry dla wszystkich oprócz osób z określonej listy[edytuj]

Ten punkt dotyczy osób, które wybrały opcję stworzenia listy z rzeczywistymi znajomymi

1. Przejdź do tego samego wyskakującego okienka, co powyżej, tym razem wybierając Ustawienia niestandardowe

Neb10.jpg

2. W kolejnym wyskakującym okienku, dla opcji Udostępnij to użytkownikom wybierz Znajomi, a poniżej, dla opcji Nie udostępniaj tego wybierz listę z rzeczywistymi znajomymi.

Neb11.jpg

3. Od tego momentu posty z Diggy's Adventure będą udostępniane wszystkim Twoim znajomym oprócz tych, którzy znajdują się na liście z rzeczywistymi znajomymi.

Często zadawane pytania[edytuj]

Q Czy warto to robić? To zabierze mnóstwo czasu!

A Początkowe ustawienia mogą zabrać kilka godzin, ale później będziesz już dodawać wszystkich do list automatycznie, nawet nie zauważając, że coś robisz. Twój Facebook będzie uporządkowany, a Twoi rzeczywiści przyjaciele szczęśliwi i nie spamowani postami z gry.

Q Facebook zrobił za mnie listę! Ale jestem szczęśliwy! Hura!

A To prawda, że Facebook czasem tworzy listę samodzielnie. Nie jest to jednak tak świetne rozwiazanie, jak mogłoby się wydawać, z dwóch głównych powodów. Po pierwsze, nie wszyscy Twoi sąsiedzi zostaną dodani do listy, co spowoduje, że przegapią Twoje linki. Po drugie, taka lista wymusza na znajomych zmianę ich zatrudnienia na "Diggy's Adventure". Jest to niemile widziane.

Q Czy potrzebuję tych ustawień, aby działał program do automatycznego zbierania nagród?

A Nie, nie potrzebujesz. Jest to tylko sposób na zorganizowanie sobie Facbooka tak, aby nie mieć bałaganu i nie denerwować niegrających znajomych postami z gry.

Q Czy jest jakieś inne zastosowanie dla takich list poza udostępnianiem nagród z gier?

A Oczywiście! Możesz pisać cokolwiek na swojej ścianie i ustawiać opcje widoczności każdego posta podobnie, jak zrobiłeś to z widocznością postów z gry.

Usuwanie nieaktywnych graczy[edytuj]

Usuwanie nieaktywnych graczy to nic innego jak odnajdywanie kogoś niegrającego i usuwanie go ze znajomych na Facebooku. Jest wiele powodów, dla których gracze to robią.

  • Osiągniecie limitu 5000 znajomych na Facebooku.
  • Prywatność dla tych graczy, którzy nie mają konta do gier na Facebooku
  • Wiele innych osobistych powodów.
  • Dla graczy chcących usunąć takich sąsiadów: możesz przejrzeć listę sąsiadów gracza po graczu, lub sprawdzać ich przy okazji zbierania bożych dzieci.

Używanie Systemu Prezentów[edytuj]

Jest to najprostsza i najpopularniejsza metoda określania, czy gracz nadal gra w grę. Jako, że w systemie prezentów dostępna jest opcja "wyślij do wszystkich", każdy aktywny gracz powinien wysyłać prezent do wszystkich sąsiadów po zalogowaniu się do gry, niezależnie czy robi to codziennie, co dwa dni, czy raz w tygodniu.

Używanie systemu prezentowego powoduje, że stosowanie powyższej opcji jest zbędne.

Brak kuchni[edytuj]

Przez pewien czas ta opcja również będzie działać. Kuchnia została wprowadzona do gry jesienią 2015 roku. Jeśli grałeś przed jej wprowadzeniem, a od tamtej pory się nie logowałeś, nie będziesz miał kuchni, a miejsca po piecach w Twoim obozie będą puste.

Brak postów z gry[edytuj]

Facebook, również jesienią 2015 roku, dodał aktualizację, która powoduje, że możesz nie widzieć postów od graczy na ich ścianach. Nadal będziecie się widzieć na pasku w grze, ale trudno będzie określić, czy dana osoba nadal gra.

Po drugie, wielu graczy tworzy swoje listy na Facebooku (zobacz powyżej) i udostępnia posty tylko dla osób z takich list. Możesz wysłać im wiadomość, że nie widzisz ich postów i poprosić o dodanie do listy.

Późniejsze działania[edytuj]

Po oczyszczeniu swojej listy sąsiadów i usunięciu tych nieaktywnych, musisz zalogować się do gry poprzez Facebooka i poprzez portal (przynajmniej raz przez oba, czasem więcej), niezależnie od tego gdzie zwykle grasz. Tylko wtedy nieaktywni gracze zostaną usunięci z paska sąsiadów. Czasem pozostaje kilku "upartych". W takim przypadku możesz wysłać wiadomość do Supportu gry i grzecznie poprosić o odświeżenie listy znajomych. To powinno usunąć z paska sąsiadów wszystkich graczy usuniętych wcześniej ze znajomych na Facebooku. Zdarzało się już, że nawet ta procedura nie powodowała usunięcia wszystkich sąsiadów w grze i - raz na jakiś czas - zostanie jeden gracz, który rękami i nogami uczepi się Twojego paska sąsiadów. W przypadku używania metody usuwania nieaktywnych graczy przy pomocy systemu prezentów, będziesz zapewne potrzebował odświeżenia listy za każdym razem gdy ją wyczyścisz. W końcu taki gracz odpadnie od paska. Po prostu trzeba takiego gracza uznać z dodatkowy punkcik na liście, doliczany do formuły przyznawania bożych dzieci.